کد مطلب: 

294399

طرح تبدیل شدن هند به یک پیشتاز جهانی در تولید تراشه‌های نیمه‌هادی

هند برنامه خود در حوزه نیمه‌هادی را آغاز می‌کند و این طرح قصد دارد با ارائه پشتیبانی استراتژیک برای شرکت های طراحی تراشه، پر کردن شکاف مهارت، افزایش مکانیسم های تامین مالی، استفاده از فرصت های جهانی و سرمایه گذاری، هند را به خط مقدم صنعت نیمه‌هادی جهانی برساند.
طرح تبدیل شدن هند به یک پیشتاز جهانی در تولید تراشه‌های نیمه‌هادی

به گزارش سیتنا، در ماه مارس، نخست وزیر نارندرا مودی، سنگ بنای سه پروژه نیمه‌هادی مهم به ارزش 13.8 میلیارد یورو را گذاشت. بر اساس برنامه ریزی‌ها انتظار می رود اولین تراشه "ساخت هند" در ماه دسامبر از کارخانه نیمه‌هادی Micron در گجرات به ارزش 2.5 میلیارد یورو وارد بازار شود.

آشوینی وایشناو، رئیس اتحادیه راه آهن و وزیر فناوری اطلاعات نیز بیان کرد که این کشور نه تنها تا سال 2029 تقاضای خود را برای نیمه‌هادی‌ها برآورده خواهد کرد، بلکه همچنین صادرات این محصولات را با تولید سالانه 30 میلیون تراشه‌های نیمه‌هادی، آغاز خواهد کرد.

با توجه به تحولات اخیر در بخش تولید تراشه‌های داخلی، انجمن سلولی و الکترونیکی هند (ICEA) گزارشی را منتشر کرد که نقشه راه استراتژیک و توصیه‌های عملی را بویژه در موضوع طراحی نیمه‌رساناها و ایجاد IP هسته توضیح می دهد. پانکاج محیندرو رئیس ICEA اظهار داشت در یک دوره تحول‌آفرین، هند در حال حرکت برای تولید لوازم الکترونیکی و فناوری پیشرفته است و در نقطه‌ای بسیار مهم برای بازتعریف نقش خود در زنجیره ارزش نیمه‌رساناها قرار دارد.

این گزارش بر نیاز حیاتی هند برای توسعه یک اکوسیستم طراحی جامع که کل زنجیره ارزش الکترونیک را در بر می‌گیرد، تأکید می‌کند. این طرح شامل تشویق شرکت های بزرگ هندی و تولید کنندگان تجهیزات اصلی (OEM)[3] برای بررسی نیمه‌هادی‌ها می‌شود. این چشم انداز طراحی و ایجاد IP هسته، در نتیجه چشم انداز طراحی نیمه‌هادی داخلی را تضمین می‌کند.

در این گزارش همچنین بر سیاست گذاری و حمایت دولتی تاکید شده و برای شرکت‌های طراحی هندی چارچوب قوی حقوق مالکیت معنوی هند (IPR) پیشنهاد شده است. این گزارش بر اهمیت رویکردهای مالی نوآورانه برای حمایت از اکوسیستم طراحی نیمه‌رسانا تأکید می‌کند و "با تغییرات جهانی در پویایی تولید نیمه‌هادی‌ها، به ویژه به دلیل تحریم های آمریکا علیه چین، ICEA فرصتی استراتژیک برای هند می‌بیند تا به سمت گره‌های فناوری زیر 14 نانومتر پیشرفت کند."

هند می‌تواند از ظرفیت‌های مازاد غول تایوانی مانند TSMC برای فناوری‌های هفت نانومتری استفاده کند تا ورود خود را به تولید نیمه‌هادی‌های پیشرفته سرعت ببخشد.» این گزارش یک نقشه راه واضح برای اقدام یکپارچه در سراسر دولت، صنعت و دانشگاه برای سوق دادن و تبدیل کردن هند به یک پیشتاز جهانی در تولید تراشه‌های نیمه  هادی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-05-09 10:54

افزودن دیدگاه جدید