کد مطلب: 

294398

هوش مصنوعی قدرتمند مایکروسافت در حال توسعه است

مایکروسافت در حال آموزش یک مدل زبانی هوش مصنوعی جدید بسیار قدرتمند است که می‌تواند با «آلفابت» متعلق به «گوگل» و همچنین «اوپن‌اِی‌آی» که مایکروسافت در آن سرمایه‌گذاری کرده است رقابت کند.
هوش مصنوعی قدرتمند مایکروسافت در حال توسعه است

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، مایکروسافت زنجیره بزرگی از سرورهای مجهز به واحدهای پردازش گرافیکی قدرتمند را به آموزش مدل جدید هوش مصنوعی تخصیص داده است.

این شرکت در حال آموزش یک مدل زبانی هوش مصنوعی جدید بسیار قدرتمند است که می‌تواند با «آلفابت» متعلق به «گوگل» و همچنین «اوپن‌اِی‌آی» که مایکروسافت در آن سرمایه‌گذاری کرده است رقابت کند.

مصطفی سلیمان، بنیانگذار «گوگل دیپ‌مایند» و مدیرعامل پیشین استارتاپ «اِی‌آی اینفلکشن»، مدیریت آموزش مدل جدید هوش مصنوعی مایکروسافت را بر عهده دارد، که «MAI-1» نامیده شده است.

مایکروسافت در ماه مارس سلیمان را به ریاست واحد جدید هوش مصنوعی خود گمارد و علاوه بر او چندین کارمند دیگر اینفلکشن را نیز استخدام کرد. مدل جدید از اینفلکشن به مایکروسافت نمی‌آید، اگرچه ممکن است از داده‌های آموزشی آن استفاده کند.

هدف دقیق این هوش مصنوعی جدید هنوز مشخص نشده است و به عملکرد آن بستگی دارد. کارشناسان می‌گویند مایکروسافت ممکن است در جریان کنفرانس توسعه خود که در اواخر این ماه برگزار می‌شود، از مدل جدید پرده‌برداری کند.

به گفته آنها، MAI-1 بسیار بزرگتر از مدل‌های کوچک قبلی است که مایکروسافت آموزش داده بود و این بدین معنی است که گران‌تر خواهد بود.

مایکروسافت ماه پیش یک مدل هوش مصنوعی کوچکتر به نام «PHI-3-Mini» راه‌اندازی کرد که هدفش جذب طیف بزرگتری از مشتریان با ارائه گزینه‌های مقرون به صرفه بود.

این شرکت میلیاردها دلار در اوپن‌ای‌آی سرمایه‌گذاری کرده و فناوری هوش مصنوعی مولد «چت جی‌پی‌تی» را در مجموعه نرم‌افزارهای خود مستقر کرده است، که به آن اجازه می‌دهد در مسابقه هوش مصنوعی از رقیبان صنعتی خود چند گام پیش باشد.

به گفته منابع آگاه، مایکروسافت زنجیره بزرگی از سرورهای مجهز به واحدهای پردازش گرافیکی قدرتمند «NVIDIA» را به همراه مقادیر زیادی از داده‌ها برای آموزش و توسعه مدل جدید هوش مصنوعی تخصیص داده است.

در جایی که گفته می‌شود هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی متعلق به اوپن‌ای‌آی یک تریلیون پارامتر دارد، وMINI PHI-3 نیز 3.8میلیارد پارامتر دارد، MAI-1 حدود 500 میلیارد پارامتر خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-05-09 10:49

افزودن دیدگاه جدید