کد مطلب: 

294365

لزوم استفاده از هوش مصنوعی در تصویب قانون بر اساس نیازهای جامعه

نائب رئیس فراکسیون هوش مصنوعی مجلس با انتقاد از اینکه محدوده قانون گذاری و ریل گذاری گسترده شده است، گفت: برای تصویب قوانین بر اساس نیازهای جامعه باید به سمت استفاده از هوش مصنوعی گام برداشت.
لزوم استفاده از هوش مصنوعی در تصویب قانون بر اساس نیازهای جامعه

به گزارش سیتنا، احمدحسین فلاحی در پنل «حکمرانی هوش مصنوعی؛ پاندمی قانون گذاری در جهان» با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در قانون گذاری اظهار کرد: ۱۲ هزار قانون داریم که برای به کارگیری این قوانین و بهبود قانون گذاری، نیاز است این قوانین تنقیح شوند. تاکنون استفاده از هوش مصنوعی را برای تنقیح قوانین استفاده نکرده و این امر را مدنظر نداشتیم.

وی با انتقاد از اینکه دستگاه های مختلفی اقدام به تصویب قانون می کنند، افزود: محدوده قانون گذاری و ریل‌گذاری گسترده شده است. طبق بررسی های انجام شده، چهار هزار قانون از ۱۲ هزار قانون موجود منسوخ است.

نایب رئیس فراکسیون هوش مصنوعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توجه به تنقیح قوانین در یک دوره مجلس امکان پذیر نیست. البته برخی زیرساخت ها باید اصلاح شود و آیین نامه های مجلس در این زمینه هم باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از چالش های اجرا و نظارت بر قوانین، گستردگی آنان است و مدیریت این موضوع جز با استفاده از هوش مصنوعی  امکان پذیر نیست. از سوی دیگر گستردگی نیازهای جامعه برای تدوین قوانین و ریل‌گذاری هم می‌توانید از این طریق صورت گیرد.

فلاحی با اشاره به اینکه تصویب قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی اقدامی مهم بود، گفت: بسیاری از دستگاه‌ها هنوز به این قانون نپیوسته‌اند و امکان‌پذیر نیست با روش‌های معمول به خواسته‌هایمان برسیم و ریل‌گذاری صحیح داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نیازها و ریل‌گذاری صحیح این ضرورت برای ما اثبات شده است که به سمت هوش مصنوعی گام برداریم و در این رابطه مجلس به سمت تشکیل فراکسیون هوش مصنوعی گام برداشت تا بتوان در این رابطه نیازها را فراهم کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-05-08 15:56

افزودن دیدگاه جدید