کد مطلب: 

293143

دسترسی 2411 نفر از روستاییان استان بوشهر به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از اتصال 9 روستای این استان، به شبکه ارتباطی کشور و اینترنت پرسرعت در کمتر از 40 روز خبر داد.
دسترسی 2411 نفر از روستاییان استان بوشهر به اینترنت پرسرعت

به گزارش سیتنا، علی سملیان، از اتصال این 9 روستا در کمتر از 40 روز خبر داد و گفت: توسعه ارتباطات روستایی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم بوده و در این راستا تاکنون 98 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان بوشهر به شبکه ارتباطی کشور متصل شده است.

وی افزود: با احداث پنج سایت و ارتقاء یک سایت از 2G به 4G و با اعتبار 27 میلیارد تومان از محل محل اعتبارات خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شش میلیارد تومان بخش خصوصی، این 9 روستا به اینترنت پرسرعت مجهز شدند.

سملیان اظهار کرد: احداث ها در روستاهای کنار خیمه و روستای اقماری (خره) از توابع شهرستان عسلویه، شاهی جانی از توابع شهرستان دشتستان، اسلام آباد، زایر عباسی و روستاهای اقماری (روستای حیدری و باغ بهشت) از توابع شهرستان دشتی، بنه اسماعیل از توابع شهرستان دیلم و یک پروژه ارتقاء در روستای مظفری شمالی از توابع شهرستان دیلم، می باشد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه ارتباطات مناطق محروم و روستایی عنوان کرد: امید است با رفع مغایرت ها و شناسایی موانع موجود هر چه سریع تر روستاهای بالای 20 خانوار این استان به شبکه ارتباطی کشور متصل شوند.

سملیان در پایان گفت: ایجاد و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی اعم از پوشش اینترنت و تلفن همراه در مناطق روستایی، گامی موثر برای مقابله با چالش های توسعه روستایی است که امکان استفاده روستائیان برای فعالیت‌های مجازی به ویژه در حوزه آموزش، کارآفرینی و توسعه و رشد اقتصادی را تسهیل می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-08 14:25

افزودن دیدگاه جدید