کد مطلب: 

291052

ضریب هوشی این دانش‌آموز ۱۷ ساله پاکستانی از اینشتین بالاتر رفت! (+تصاویر)

ضریب هوشی «مهنور چیما» دختر دانش‌آموز ۱۷ ساله اهل پاکستان مقیم انگلیس بالاتر از «آلبرت اینشتین» و «استیون هاوکینگ» تشخیص داده شده است.
ضریب هوشی این دانش‌آموز ۱۷ ساله پاکستانی از اینشتین بالاتر رفت! (+تصاویر)

به گزارش سیتنا، «مهنور چیما» دختر ۱۷ ساله پاکستانی با بهره هوشی ۱۶۱، در واقع دارای یک نمره بیشتر از بهره هوشی "آلبرت اینشتین" و "استیون هاوکینگ" است که همواره از نظر کسب نمرات و امتیازات رتبه A را از آن خود ساخته خواهان حمایت بیش‌تر از دانش آموزان تیزهوش است.

این دختر مدرسه‌ای پس از گذراندن ۳۳ آزمون گواهینامه عمومی آموزش متوسطه ۲۸ سطح A را کسب کرده است.

مهنور چیما می‌گوید زمانی که در سن ۹ سالگی از پاکستان وارد بریتانیا شد مسئولان مدرسه‌ای که او در آن تحصیل می‌کرد، اجازه ندادند تا کلاس‌های درس را به صورت جهشی انتخاب کند و در مقطع یک سال بالاتر به ادامه تحصیل بپردازد.

مهنور می‌گوید علیرغم آن که به سرعت تکالیف کلاسی خود را در مدرسه ابتدایی کلیسای کلنبروک انگستان در برکشایر انجام می‌داد به جای آن که اجازه داده شود به سرعت به مقطع تحصیلی بعد انتقال یابد معلمان تکالیف اضافی درس ریاضیات را به او می‌دادند.

مهنور مدعی شده زمانی که به مدرسه گرامر لنگلی نقل مکان کرد کارکنان آموزشی سعی می‌کردند او را از شرکت در امتحانات گواهینامه عمومی آموزش متوسطه منصرف کنند.

او بخشی از موفقیت خود را به عادات خواب منحصر به فرد خود نسبت داد. او هر روز وقتی از مدرسه به خانه می‌آمد، ۳ ساعت می‌خوابید، «چون من خیلی خسته بودم». او بعد از بلند شدن درس‌هایش را کارآمدتر می‌خواند.

وی از شهریور امسال در ۴ آزمون شامل زبان انگلیسی، علوم دریایی، مدیریت محیط زیست و مهارت‌های تفکر شرکت کرده است. پس از رسیدن به هدف خود، امیدوار است در دانشگاه آکسفورد در رشته پزشکی تحصیل کند.

خانواده مهنور که برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ از لاهور در پاکستان به بریتانیا نقل مکان کردند پدرش یک وکیل دادگستری برجسته، مادرش که دارای دو مدرک در اقتصاد است، یک خواهر ۱۴ ساله که قهرمان ملی ریاضیات با ضریب هوشی ۱۶۱ است و جبران برادر نه ساله‌اش که در حال حاضر نوازنده پیانو سطح چهار می‌باشد را شامل می‌شدند.

مهنور اکنون در مدرسه هنریتا بارنت در شمال لندن که ۹۰ دقیقه با خودرو از خانه اش فاصله دارد تحصیل می‌کند. او به یک تیم شنا پیوسته دوست دارد اسب سواری کرده و با دوستانش در کنسرت شرکت کند.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-02-13 14:01

افزودن دیدگاه جدید